Fem consciència 2022. El repte

Dimarts, 25/01/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Convençuts que el consum responsable adaptat a les necessitats reals contribueix a afavorir la conservació del medi ambient. El repte que ens proposem aconseguir a les Biblioteques Municipals per aquesta edició és:

«La reducció del consum del paper per eixugar les mans»

Us convidem a reduir la quantitat de paper utilitzat i us animem a portar de casa la vostra tovalloleta. Nosaltres ho hem començat a fer.

I tu, t’afegeixes?

Alhora, les Biblioteques Municipals refermen els seu compromís impulsant mesures per a minimitzar l’impacte ambiental, l’ús del transport sostenible i la reducció de residus plàstics.

«L’ús del transport sostenible»

L’any 2021 vam començar a utilitzar la bicicleta pel transport de llibres entre les biblioteques Xavier Amorós i Pere Anguera. I enguany aquest servei s'amplia a lenviament de lots de llibres a les escoles i instituts de la ciutat.

«La reducció de residus plàstics»

les biblioteques hem substituït a la màquina del cafè els gots de plàstics pels compostables. I habitualment utilitzem gots de vidretant en el nostre ús personal com en els esdeveniments que organitzem.

Altres accions que anem fent des de les biblioteques queden recollides en els següents destacats:

Bibliografia "Activa't per la justícia ambiental"

"Soc activista" a càrrec de la booktuber Mixa