Presentació de l’associació Flora Catalana.

Dimarts, 13/02/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Dijous, 8 de febrer, va tenir lloc a la biblioteca Pere Anguera l’acte de presentació de l’associació Flora Catalana. Aquest acte va comptar amb la presència del Grup Local del Baix Ter de dita associació.

Flora Catalana és una associació sense ànim de lucre que té l’objectiu de divulgar el coneixement botànic i etnobotànic de la flora de Catalunya. La seva missió és la de donar a conèixer les plantes de l’entorn, per tal de recuperar la relació entre les persones i el món vegetal.

Aquest grup ens va portar una exposició de fulles de la zona i del cicle de vida de les plantes, tot acompanyat de les pertinents explicacions. L’exposició estarà disponible fins el dia 4 de març.

A l’enllaç de Flora Catalana teniu tota la informació sobre cursos, grups de treball, xerrades i sortides que proposa l’associació.

TAULA BIBLIOGRÀFICA PER L’EXPOSICIÓ DE L’ASSOCIACIÓ DE FLORA CATALANA.

GUIA DE FLORA DEL PARATGE DE POBLET. 224 espècies de flora

Amb motiu de la presentació de l’associació Flora Catalana el passat 8 de febrer com un dels actes del cicle «Fem consciència» de les biblioteques municipals de Reus , la biblioteca Pere Anguera va posar a disposició dels usuaris una «taula bibliogràfica» amb llibres que tracten de fulles i de flors.

En volem destacar la «Guia de flora del Paratge Natural de Poblet», dins la col·lecció guies Reboll, editat el setembre de 2022.

La guia dona notícia de 224 espècies de flora, només del paratge natural d’interès nacional de Poblet, les Reserves naturals Parcials del Tillar i de la Trinitat i els plans que limiten el sector sud de la zona protegida. La informació que dona és de caire científic alhora que pràctica per a tota mena de públic.

Hi trobarem la descripció de falgueres, arbres, arbusts, herbes i lianes. Es tracta d’una guia il·lustrada amb fotografies on es pot apreciar el detall de la flora, per tant és útil i ajuda, de manera fidel, a identificar cada espècie. En aquest sentit, destaquem la feina del fotògraf Joan Cartanyà i els textos de Josep Felip, tots dos promotors i membres de l’associació Flora Catalana