Xerrada Tren i ciutat a càrrec de Miquel Virgili

Dijous, 02/02/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Dimecres 1 de febrer es va fer la primera xerrada de l’exposició «Workshop" una aproximació al futur urbanístic de Reus». Sota el títol: Tren i Ciutat l’arquitecte Miquel Virgili Martínez, acompanyat del professor Jordi Sardà, va saber interessar al públic assistent amb una gràfica exposició sobre la trajectòria històric urbana del tren a Reus. També va presentar un ventall de propostes urbanístiques que de ben segur podrien fer de Reus un model de ciutat en mobilitat sostenible.

L’acte va començar amb la presentació de l’acte per part del regidor de Cultura, Daniel Recasens, la regidora d’urbanisme de Marina Berasategui i el gerent de Serveis Territorials de l’Ajuntament de Reus, Ton Salvadó. Tots tres van coincidir en celebrar la intersecció cultura-urbanisme que suposava organitzar aquesta exposició a la biblioteca.

Entre la presentació i la xerrada, el professor de la URV, Arturo Frediani, va fer una amena explicació sobre com es va gestar el workshop internacional que va donar origen a aquesta exposició i que va implicar l’escola Tècnica Superior d’Arquitectura de Reus i les universitats de Gènova i Zürich.Tot el procés està recollit al llibre EAR RAW'21 : the city foreseen que podeu trobar disponible a qualsevol de les Biblioteques Municipals de Reus.

L’exposició que es pot visitar fins el 3 de març a la Sala Audiovisual de la Biblioteca Central Xavier Amorós.

Les properes xerrades seran:

16 de febrer a les 19:00 hHabitatge: Les cases de Reus

2 de març a les 19:00 hPatrimoni: Monuments invisibles