Una bona lectura per entregar-nos al present, amb parsimònia...

Dijous, 26/03/2020 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Per deixar-nos de preocupar pel futur. Un llibre ple d’anècdotes molt divertides d’un tuareg nascut en un campament nòmada al nord de Mali i qui un dia, per casualitat, va conèixer una periodista a qui li va caure de la bossa un llibre: Es tractava d’El Petit Príncep. Ell, el va recollir per donar-li i ella, agraïda li va regalar. Aquell dia, li canvià la vida. Va voler aprendre a llegir i va desitjar anar a l’escola. Somniava en viatjar a França per descobrir les biblioteques i obrir les portes de la cultura i del saber. Després de rumiar-s’ho bé, li digué al pare, decidit, que abandonava el desert i agafa un vol cap a París. Després d’uns anys instal·lat a occident, en Moussa que porta el fet de viatjar a la sang, descriu en aquest llibre la nostra manera de viure sedentària d’una manera amena i divertida. Descriu la seva fascinació davant un món occidental, que poc a poc, va descobrint amb perplexitat i del que no pot ocultar la seva decepció per la falta de temps o d’escalf humà. Un bon llibre per riure-te’n pesant en un mateix.

“Amb el desert davant teu no diguis: Quin silenci! Digues...no hi sento”

Proverbi Tuareg