Un treball rigorós i esfereïdor

Dimecres, 08/02/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Així  definia Eugènia Perea, responsable de les publicacions del Centre d'Estudis Riudomencs Arnau de Palomar,  el llibre L'agricultura a Riudoms en el context del canvi climàtic de Gabriel Arbonès Domingo, guanyador del Premi Arnau de Palomar 2020 d'investigació.
El llibre analitza com afecten els canvis de temperatura i la reducció de les pluges als principals conreus de Riudoms, i per extensió a tot el Baix Camp, amb una configuració geogràfica especialment sensible en el conjunt del país.
Biel Arbonès és un jove de 26 anys, que ha estudiat empresarials i s'ha dedicat a la recerca de l'impacte dels factors econòmics a l'agricultura en diferents universitats europees.
"Tot i que la situació és greu, als pagesos el que més  els preocupa és el relleu generacional" va dir.
El llibre també inclou propostes per orientar els pagesos davant aquesta nova realitat
Aquest acte forma part del programa "Fem consciència "