Tot a punt per començar les III Jornades de Laboratoris de lectura

Dimarts, 01/07/2014 - Biblioteca Central Xavier Amorós

La Biblioteca Roca Umbert de Granollers organitza per tercer any consecutiu durant els primers dies de juliol les Jornades de Laboratoris de lectura  que reuneixen bibliotecaris, autors, editors i altres professionals relacionats amb la literatura infantil. L’edició d’enguany se celebra  els porpers 4 i 5 de juliol, i té com a tema principal el corpus literari , tal com anuncia el títol Els Camins lectors. El bagatge literari i cultural dels infants

Els laboratoris de lectura

Un laboratori de lectura, de lletres i imatges o de llibre infantil és una activitat que pretén promoure la lectura de llibres molt escollits, principalment àlbums il·lustrats, en família i experimentar amb les emocions i sentiments que sorgeixen d’aquesta lectura compartida en tots els sentits. Una part important dels laboratoris és també la recerca de fòrmules d’expressió en llenguatge plàstic de l’experiència viscuda amb la lectura. Aquesta fòrmula ha estat promoguda per la Biblioteca Roca Umbert i especialment per tres bibliotecàries Glòria Gorchs, Nati Calvo i Marta Roig que l’han anat extenent a diverses biblioteques de Catalunya, entre elles la Biblioteca Central Xavier Amorós.

El Laboratori de llibre infantil de la Biblioteca Central Xavier Amorós

La Sala Infantil de la BCR ha participat a les Jorandes de Laboratoris des de la seva primera edició, moguda per l’interès a fer de la lectura dels infants una experiència personal i a la vegada compartida, amb capacitat de crear forts vincles entre lectors. Fruit d’aquesta participació ha estat la realització de l’activitat en els dos cursos anteriors Laboratri de llibre infantil en la qual hi han pres part nombroses famílies. La BCR organitza un laboratori per semestre per unes 10 famílies que s’inscriuen prèviament.  Fins ara s’han fet els següents laboratoris: Llegir sense paraules, Les llavors i l’esperit de transformació, Abraçades i petons, Amb lletres als cordills.

L’any passat la BCR va presentar a les II Jornades la seva experiència en laboatoris i altres activitats, i va tenir una bona acollida. Vegeu-ne el vídeo

L’edició d’enguany

Amb la mirada posada en el corpus literari adequat per explorar en els laboratoris, l’organització ha fet una proposta basada en 5 itineraris: l’esperit crític, la sensibilitat poètica, el sentit de l’humor, l’educació visual i el gust per la descoberta. La BCR també hi serà present, ja que se l’ha convidada a presentar el ponent de la sessió inaugural, Vicente Ferrer, editor de l’editorial Media Vaca.

Podeu seguir les Jornades per twuitter a #brulab i en directe per streaming