Tornen les Biblioteques amb DO

Dimarts, 28/06/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Un estiu mes torna el cicle de Biblioteques amb DO durant el mes de juliol.

4 de juliol. Dilluns a les 19h.
El Ring: Salvador Espriu versus Gabriel Ferrater, a càrrec de Dafnis Balduz (Salvador Espriu) i Jaume Madaula (Gabriel Ferrater). Dirigit per Albert Roig.

En el centenari del naixement del poeta Gabriel Ferrater i en el cinquantè aniversari de la seva mort, els actors Jaume Madaula i Dafnis Balduz recrearan interpretativament el combat poètic que el 25 d'abril de l'any 1970 va tenir lloc entre els poetes Salvador Espriu i Gabriel Ferrater a l'hotel Palace de Barcelona en el marc del Primer Festival Popular de Poesia Catalana, davant les quatre mil entrades i davant la càmera de Pere Portabella, Salvador Espriu va oficiar de poeta nacional, va llegir La pell de brau XXV, i Gabriel Ferrater representava el paper del poeta beat, va llegir la Cançó del gosar poder.

6 de juliol. Dimecres a les 18:00h
Gabriel Ferrater i les fases de l'amor a càrrec de Marina Mallafrè

11 de juliol dilluns a les 19h.
La Divina de Las dueñas del balón. A partir de La divina comèdia de Dante Alighieri

Encara que La Divina Comèdia sigui una història del S.XIV, és una temàtica inherent a l'ésser humà: el viatge del procés personal d'un individu, en aquest cas de Dante, que per arribar al paradís ha de travessar l'infern i el purgatori amb l'ajuda de Virgili encomanat per la seva estimada Beatriu. La companyia trasllada aquest viatge al S.XXI. En la història original és l'amor d'una dona el que l'ajuda a arribar al paradís, ara serà l'amor propi, la decisió d'una mort voluntària, la mort de tot allò que no volem. I el viatge fins a arribar a la salvació, a un mateix.
Cada generació te un inframón diferent. La nostra és l'era de la tecnologia, de la hiperconnectivitat, de la immediatesa, de la imatge, de la intensitat, de les pantalles...
I des d'aquest lloc concret ens fem les preguntes: què és el que ens fa baixar a l'inframón en l'actualitat? Quin és el nostre infern? Com podem sanar-nos i arribar al paradís?
Amb la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.

Dijous 14 de juliol a les 16:00, 17:00, 18:00 i 19:00h.

Scape Room de la DO Catalunya. Cal inscripció prèvia a inscripcions.reus.cat.
Amb la col·laboració de la DO Catalunya

Dilluns 18 de juliol 19h.
Les varietats catalanes com afecta el canvi climàtic a càrrec de Miquel Figini
Amb la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.

Dilluns 25 de juliol 19h.
Quatre parets fan una casa : Habitar, crear i morir a través del mapa literari català. Interpretat per Marta Tricuera i Gerard Bidegain amb la presència de la violinista Alba Hinojosa.
Amb la col·laboració de la Institució de les Lletres Catalanes

Una dona i un home ens conviden, a través de les paraules dels nostres poetes i poetesses més nostrats, a viatjar simbòlicament pel mapa literari català i redescobrir temes tan universals com la llar, la infantesa, la creació literària o la morti. Quatre parets fan una casa i quatre paraules ens obren les portes a infinits espais escrits.

Dimecres 27 de juliol. 18:00h.
Gabriel Ferrater i les fases de l'amor a càrrec de Marina Mallafrè

Totes les sessions de Biblioteques amb DO compten amb la col·laboració de la DO Catalunya i la DO Avellana de Reus.