Tallers de Poetry Salm 23 «Som Amorós» als instituts de Reus

Dilluns, 03/04/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Comença la ronda de tallers d’escriptura i interpretació de poesia recitada com a fase preparatòria del Poetry Slam 23 «Som Amorós» impulsat per les Biblioteques Municipals de Reus.

Les sessions es realitzen en els mateixos centres educatius i estan impartits per Salva Soler, un Slamer de prestigi internacional que ensenya amb mestratge i enginy a crear i interpretar poesia. Una poesia que té com a nexe comú un vers d’algun poema de Xavier Amorós. Doncs, amb antelació i des de les Biblioteques Municipals, s’ha fet arribar als instituts unes maletes amb llibres de poesia de l’escriptor per aquesta activitat.

Els instituts que participen en la segona edició del Poetry Slamy són vuit: Baix Camp, Domènech i Montaner, Gabriel Ferrater, Gaudí, Mare Molas, Sant Josep, Salvador Vilaseca i Josep Tapiró.

Les creacions poètiques que estan sortint de l’activitat són de gran qualitat i originalitat, això ens fa pensar que els concurs estarà molt renyit i alhora que els públic assistent podrà gaudir de bona poesia inspirada en la de Xavier Amorós.

La semifinal del Poetry Slam serà el 17 d’abril a la Biblioteca Central Xavier Amorós i els finalistes no seleccionats per la final gaudiran d’un taller de Rap i amb enregistrament i la gravació d’un videoclip a càrrec del conegut raper Fetitxe13.

La final es celebrarà a la Fira Epíleg el 10 de juny, amb premis pels finalistes i les actuacions de Salva Soler i Fetitxe 13.

Actuen com a patrocinadors de l’activitat els Plans Educatius d’Entorn de Reus i l’empres BEEP.

Del procés que envolta el Poetry Slam 23 «Som Amorós» s’està rodant un documental que es podrà veure dins de l’exposició que s’està preparant sobre Xavier Amorós.