Taller amb Nadia Ghulam a la Biblioteca Central Xavier Amorós

Divendres, 03/05/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Nadia Ghulman és una veu compromesa amb la pau. La tarda de dijous 2 de maig ha estat amb nosaltres per explicar en primera persona  a través d’un joc de rol i de la lectura de fragments del seu llibre Somiar la pau què suposa fugir de casa sobtadament a causa de l’esclat d’una guerra. Ella va viure aquesta experiència quan tenia 8 anys a l'Afganistan i després d'un llarg periple ha aconseguit estabilitzar la seva vida a Catalunya, on fa 19 anys que viu i treballa com a integradora social. També és l'ànima de la ONG "Ponts per la pau" que té l'objectiu de fomentar l'educació per a les nenes a l'Afganistan i altres projectes solidaris. Les seves eines de transformació són llibretes i bolígrafs que regalen a tota la població com a símbols de l'accés a l'educació que no tenen reconeguda. En el seu discurs denuncia el comerç que els països fan amb armament i insta l'auditori a ser activista per la pau amb imaginació i constància.  "Si no fem cerques a internet i no emetem missatges per la pau a les xarxes socials de manera contínua, la intel·ligència artificail eliminarà aquest concepte"

L’activitat comptava amb el suport de Biblioteques sense Fronteres que les Biblioteques Municipals desenvolupen en el programa Fem consciència.