Setmana de la Natura i Biblioteca de les llavors

Dijous, 16/05/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

9ª edició de la Setmana de la Natura del 22 de maig al 5 de juny

La Setmana de la Natura, amb el lema «Restaurem la natura», dona el tret de sortida el Dia Internacional de la Diversitat Biològica i finalitza el Dia Mundial del Medi Ambient. Serveix per fer visible la necessitat d’implicar-nos col·lectivament per mantenir el bon funcionament dels ecosistemes i fer front a la pèrdua de biodiversitat i a la crisi climàtica. Les Biblioteques Municipals de Reus ens afegim a aquesta celebració amb diferents actes:

22 de maig. Biblioteca Pere Anguera.

Jornada «Partis pel clima» a càrrec de El Globus vemell

23 de maig a les 19:00 h Biblioteca Pere Anguera.

Projecció del documental «De Quijotes y semillas» una pel·lícula de Patxi Uriz i Jordi Matas. Posteriorment col·loqui amb el director. Aquest acte donarà el tret de sortida al projecte

Biblioteca de les llavors de les Biblioteques Municipals de Reus.

20 de maig al 7 de juny. Biblioteca Pere Anguera

Exposició «Patis pel clima»

29 de maig a les 19:00 h. Biblioteca Xavier Amorós

Explicació Ruta de l’aigua a càrrec de M. Carme Just. Inscripions a inscripcions.reus.cat

1 de juny 10:30 h sortida de la Plaça Almoster

Ruta de l’aigua a càrrec de M. Carme Just

Podeu veure la cançó de la Setmana aquí

La Setmana de la Natura ens serveix per donar el tret de sortida a un projecte nou de les BMR: La Biblioteca de les llavors.

La idea d'aquest projecte és que la biblioteca prestarà llavors als usuaris que ho desitgin. Es presten les llavors i al cap d'un temps l'usuari retorna llavors de les plantes que ell ha cultivat, i aquestes es tornen a prestar. Al voltant d'això es faran activitats, xerrades, hort urbà, etc.
FUNCIONAMENT DE LA BIBLIOTECA DE LES LLAVORS
• Per fer ús de la biblioteca de les llavors cal tenir carnet de biblioteca.
• Cada persona usuària pot endur-se un sobre de dues espècies diferents.
• Quan passi la collita, s'ha de fer el retorn de les llavors de la mateixa planta, en cas de que no sigui possible, caldrà portar la llavor d'una altra varietat autòctona.

Tal com es fa amb un llibre, l'usuari de la biblioteca ha de tornar les llavors després d'haver-les utilitzades, però en aquest cas no seran les mateixes, sinó les noves llavors que sortiran de les verdures que s'hagin plantat.

Per acompanyar aquest procés la biblioteca compta amb un fons especialitzat en llavors, horticultura, etc. i a més a més s'acompanyarà d'un fons relacionat amb natura i ciutat que s'emmarcarà en el projecte Renatur de la ciutat de Reus.