Saló del còmic i biblioteques

Dilluns, 03/04/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Divendres 31 de març les biblioteques de Catalunya vàrem poder anar al Saló del còmic a la Fira de Barcelona Montjuïc per poder veure les diferents novetats editorials d'aquest sector, i gràcies al Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya vam poder adquirir alguns còmics que passaran a formar part dels nostres fons.

El Saló del còmic del 2023 va tenir lloc des de divendres dia 31 de març al diumenge 2 d'abril i a banda de poder visitar els diferents stans de les editorials també vam poder visitar les exposicions molt interessants que hi havia al Saló:

‘Daniel Torres: l'arquitectura de les vinyetes’ que reflecteix el personal univers creatiu del guanyador del Gran Premi de Còmic Barcelona 2022 ; l'exposició ‘Magues de l'humor’, amb una selecció d'una trentena d'autores relacionades directament amb l'humor, que han publicat la seva obra a Espanya. El cineasta i també dibuixant Álex de la Iglesia  amb la mostra ‘Punts de cordura: el rol, els còmic i el cinema d'Álex de la Iglesia’. No podia passar aquesta edició sense l'homenatge al gran Carlos Pacheco, realitzat per alguns dels seus companys i companyes de professió. La mostra va comptar amb una subhasta benèfica d'originals i prints. Tot el que es va recpatar es donarà a adELA (Associació Espanyola d'Esclerosi Lateral Amiotròfica, www.adelaweb.org). Finalment, més autors nacionals, com David López i Genie Espinosa (guanyadora del Premi a Autora Revelació de 2022) comptaven també amb les seves respectives exposicions.

Properament tots els títols adquirits podran ser consultats a la secció de còmics de la Biblioteca Central Xavier Amorós.