Projecte "Vincles"

Dimarts, 13/02/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

L'Ajuntament de Reus, a través de les regidories de Cultura i Política Lingüística i d'Educació, impulsa el Projecte Vincles, que pretén establir un nou espai de relació entre els equipaments culturals de la ciutat i els centres educatius.

Participen en la proposta les escoles Pompeu Fabra, Misericòrdia, General Prim, Eduard Toda, Prat de la Riba, Joan Rebull, Teresa Miquel i Marià Fortuny, i els teatres Bartrina i Fortuny, les biblioteques Xavier Amorós i Pere Anguera, la Casa Rull, Cal Massó, el Museu Salvador Vilaseca i el Centre de la Imatge Mas Iglesias. El projecte consisteix en la possibilitat de viure els equipaments culturals com un espai més de treball del mateix centre educatiu. Es vol generar un nou laboratori d'accions, projectes i esdeveniments al servei de l'equip docent i, per tant, del seu alumnat.

Les Biblioteques Municipals de Reus es vinculen amb un grup de 4t de primària de l'Escola General Prim, en el cas de la Biblioteca Central Xavier Amorós i amb l'Escola Eduard Toda en el cas de la Biblioteca Local Pere Anguera, també amb un grup de 4t de primària. Els projectes que endeguen aquest curs 23-24 proposa als alumnes l'experimentació de la cadena documental en la qual seleccionaran, prepararan i classificaran els llibres que adquiriran a través dels fons propis de les Biblioteques. També elaboraran productes de difusió de la col·lecció com un butlletí de novetats i la presentació a les famílies i la comunitat educativa del seu centre. Tanmateix, amb aquesta proposta, les Biblioteques tenen l'objectiu que els alumnes coneguin com gestionar les necessitats d'informació i lleure d'una comunitat de lectors/es i, a més a més, com s'organitza i es classifica la informació a les Biblioteques.