Presentació del llibre "Tras el fuego las cenizas"

Divendres, 21/04/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest dimarts 18 d’abril l’acadèmic Jordi Rovira ens ha presentat el llibre Tras el fuego las cenizas del seu amic l’autor Luis Bolívar.

En Luis sempre ha treballat en educació, a més de canalitzar la seva creativitat amb la pintura, arribant a fer exposicions, i l’escriptura, amb la que ens arriba aquesta saga: Los Lazos invisibles.

Tot va començar quan la seva filla va portar a casa un llibre del centenari de l’Institut Pere Mata. Va ser hospital de sang a la Batalla de l’Ebre, i l’any 39 quan van entrar els franquistes va ser camp de presoners republicans. Aquests havien de cremar les finestres i les portes per poder suportar el fred. Quan en Luis va llegir sobre aquest fet va decidir que volia escriure una novel·la negra amb el fons històric de la Guerra Civil.

La idea original era un llibre. Però d’un treball tant rigorós i tant extens, per la complexitat del procés de documentació, ens trobem amb una magnifica saga de lectura àgil i que atrapa completament.

Aquesta segona novel·la està ambientada a Barcelona i tracta sobre la rereguarda republicana, l’anarquista i la comunista. L’autor ens ha explicat com cadascun dels seus personatges té un paper, una trama, i no hi ha bons ni dolents, que fins i tot pot arribar a predominar l’amistat sobre la ideologia.

Té pensat publicar la tercera novel·la, sobre el camp de refugiats a França, i la quarta, sobre les relacions entre Franco i Hitler, però no en revelarem més... us esperem a la propera presentació!