Pau Casals era un nen del Vendrell que va arribar molt lluny

Dilluns, 15/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Documental «Pau Casals i les Nacions Unides»

El documental «Pau Casals i les Nacions Unides» va mostrar la relació del genial músic amb l’ONU durant les quatre ocasions que Casals va estar present a la institució. Casals va viatjar per tot el món amb la seva música sempre reivindicant la Pau i ajudant els refugiats de guerra amb concerts benèfics. Una tasca que l’ONU va recompensar amb l’entrega de la medalla de la Pau (1971). El documental que van poder veure a la Biblioteca Central Xavier Amorós reproduïa fragments dels concerts a la ONU i el discurs que va pronunciar sobre Catalunya quan va recollir la medalla. Moments emblemàtics que van emocionar a algunes persones del públic. «No hem d’oblidar que si Pau Casals va fer tant per la Pau va ser ser per que era un gran músic reconegut arreu» -va dir Núria Ballesterdirectora del Museu Pau Casalqui va aportar interessants comentaris a la visualització del documental i algunes reflexions com ara: «Pau Casals va ser un nen del Vendrell que va arribar molt lluny».

Consulteu les activitats al programa ON/Off de les Biblioteques Municipals.