Objectius de Desenvolupament Sostenible

Dilluns, 15/03/2021 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquesta setmana us recomanem una sèrie de llibres representatius dels Objectius de Desenvolupament Sostenible 1 i 2

1. ERRADICAR LA POBRESA A TOT EL MÓN EN TOTES LES SEVES FORMES

Aquest ODS ens commina a erradicar la pobresa extrema i reduir la proporció de persones de totes les edats que viuen en la pobresa garantint un accés universal a recursos i a serveis bàsics com l’habitatge, l’energia, l’assistència sanitària o les tecnologies, així com també fomentar la resiliència de les persones pobres i vulnerables davant les situacions de crisi o desastres.

2. POSAR FI A LA FAM, ASSOLIR LA SEGURETAT ALIMENTÀRIA I LA MILLORA DE LA NUTRICIÓ, I PROMOURE L’AGRICULTURA SOSTENIBLE

Es tracta de garantir que tothom gaudeixi d’una dieta saludable i nutritiva durant tot l’any.
Aquest ODS demana erradicar la desnutrició i combatre la mala alimentació, origen de malalties. També s’ha d’assegurar la sostenibilitat dels sistemes de producció d’aliments, aplicar pràctiques agrícoles sostenibles, adoptar mesures perquè els mercats de productes bàsics alimentaris i els seus derivats funcionin correctament, i fomentar nous models agroalimentaris sostenibles, sans i justos arreu del món.