Nous llibres en àrab a les Biblioteques Municipals de Reus

Dimecres, 20/02/2019 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Per commemorar el dia Internacional de les llengües maternes, les Biblioteques de Reus posa'm a disposició dels seus usuaris/es un lot de documents en llengua àrab de nova adquisició.

Les Biblioteques Municipals de Reus celebren el Dia Internacional de la Llengua Materna amb la incorporació al seu fons d’un lot d’uns 250 títols en àrab adquirits recentment. Aquest lot comprèn una part important de llibres per a infants, bàsicament contes i algunes edicions bilingües (anglès, francès, castellà). En el cas dels adults trobem novel·les i una part de materials per a l’aprenentatge com per exemple manuals, llibres d’exercicis, gramàtiques, diccionaris, etc. El lot també incorpora materials en diversos suports i formats com l'audiovisual, el joc, etc..

Amb la compra d’aquest fons les Biblioteques Municipals de Reus volen renovar el fons existent a la Biblioteca Central Xavier Amorós i crear la secció a la Biblioteca Pere Anguera, que encara no disposava d’aquesta tipologia de llibres. L’objectiu és el de fomentar el coneixement de l’àrab i la vinculació d’aquesta cultura amb els serveis bibliotecaris en general, per part d’aquelles persones que tenen l’àrab com a llengua materna. Un altre objectiu també és el de servir de material de suport per als mestres que han començat a estudiar l’àrab amb professors nadius, i per a tot el públic en general que tingui interès en aquesta llengua. A més a més, reforcem el compromís amb la diversitat lingüística dels ciutadans de Reus i amplien els recursos del fons d'idiomes per a l'aprenentatge i la consulta, tal com van fer l'any passat amb l'adquisició d'un lot substanciós en anglès.

Els llibres s’exposaran a partir de divendres 22 als expositors corresponents de la Biblioteca Central Xavier Amorós i de la Biblioteca Pere Anguera, i estaràn disponibles per a la consulta i préstec.