MOTXILLES

Divendres, 05/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquestes tardes tant a Contes a Cau d'orella (a la Biblioteca Central Xavier Amorós) com als contes de La Cotorra m'ha dit... (a la Biblioteca Pere Anguera) el llibre que s’ha llegit ha estat: Motxilles de la il·lustradora Lyona.

Tal com indica el seu títol hem llegit sobre les motxilles que els petits carreguen de sentiments com: la vergonya, la por, el rebuig i de tots aquells detalls que acumulen dia a dia.

La seva protagonista, la Lila, va guardant tots aquests sentiments, imatges, situacions a la seva motxilla, que cada vegada es fa més i més gran. Ho passa molt malament. Fins que un dia, amb l’ajuda dels amics, i connectant amb la comprensió i l’empatia, se n’adonen que no és bo acumular tot això. Aleshores, ajuden a la Lila a buidar la seva motxilla i també la d’ells mateixos.

Els petits han estat molt atents i després han pogut participar en buidar les seves motxilles deixant el que no els agrada a la nostra maleta. Tant les criatures com les famílies han gaudit de la seva lectura.