Mes d'acció per la salut de les dones

Dimecres, 31/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Dins del cicle «Mes d’acció per la salut de les dones», les biblioteques municipals de Reus han organitzat una sèrie d’actes en connivència amb altres organisme de l’ajuntament.

El tret de sortida comença el 29 de maig, celebrant el Dia Internacional d’acció per a la salut de les dones. Així doncs, dilluns vam rebre la visita de la Isabel i la Maria Llavoré i Fàbregas. La primera és l’autora del llibre «El meu nom és clítoris» i la segona és de professió llevadora. També vam tenir el plaer de veure el curt d’animació del mateix llibre. L’acte es va celebrar a la Biblioteca Xavier Amorós i va ser promogut pel Grup de drets sexuals de Reus. El llibre pretén mostrar el clítoris com el gran oblidat de la sexologia femenina i aspira a poder parlar-ne amb llibertat, sense embuts i amb coneixement.

El dia 31 de maig a la Biblioteca Pere Anguera, la Jaci Molins Roca, metgessa, ens presentà el llibre «Trobada amb 69 dones», junt amb la Cinta Daufí Subirats, epidemiòloga. La idea del llibre sorgeix arrel el 69è aniversari de l’autora qui tenia pensat parlar de tot una mica amb seixanta nou dones. El llibre està escrit en forma de diari cronològic i cada capítol correspon a cadascuna de les 69 trobades individuals; l’ordre de trobades el va marcar la pandèmia.

El resultat és un llibre ple d’amor i sororitat sempre sota el prisma de la pandèmia que tant ha canviat o que tant ens ha fet experimentar altres maneres d’interactuar i de relacionar-nos. Parafrasejant l’eslògan feminista «el que és personal és polític», l’autora té la intenció de el que és personal esdevingui col·lectiu i sobretot, com diu una de les seves tertulianes, «teixir xarxes».

Finalment de l’1 al 30 de juny, a la biblioteca Pere Anguera, podrem gaudir de la exposició Vulva art de la Jaci Molins Roca. L’exposició mostra tot de diferents vulves fetes amb materials ben diversos. L’exposició ha estat promoguda per Grup de drets sexuals de Reus.