Les escoles de Reus participen del Març Marçot

Dimecres, 23/03/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Les Biblioteques municipals de Reus han proposat a les escoles del municipi que participessin del Dia Internacional de la Poesia a través de l'activitat Instruccions per mirar...enlaire.

La proposta tenia com a objectius primordials la lectura de poesia i la creació poètica gamificada que parteix del poema El Distret de Gabriel Ferrater, aprofitant l’avinentesa que enguany celebrem el centenari del seu naixement.

Així, eEl Distret, el poeta reflexiona sobre el fet de mirar al cel i jugar a buscar formes als núvols descobrint la bellesa de la quotidianitat amagada.  Establint el paral·lelisme amb el poema de Gabriel Ferrater, hem demanat a les escoles que els alumnes fessin una creació poètica a través d’un poema descompost en versos. És a dir, que els mateixos alumnes trobessin la forma pròpia al poema, com amb els núvols.

En el següent enllaç us mostrem una exposició de les creacions poètiques dels alumnes que les escoles ens han fet arribar.