Les Biblioteques Municipals i «La justícia ambiental»

Dimarts, 26/10/2021 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Comencen les activitats del programa Biblioteques Sense Fronteres, compromeses amb un món més just a lesBiblioteques Municipals amb l’espai de debat virtual: videofòrum, ila projecció de «Las damas azules». Undocumental dedicat al moviment de resistència femenina peruà que defensa la preservació de la vida, la Pachamama i l’aigua.

L’activitat consisteix en el passi del documental amb el posterior debat dinamitzat.

Dia i hora:28 d’octubre de 2021 a les 18h.

L’acte és en línia prèvia inscripció www.bit.ly/DamasAzulesBSF

El documental està ja disponible per aquelles persones que vulguin visionar-lo prèviament i connectar-se el dia 28 directament al debat (cal inscriure’s a l’enllaç). També hi ha l’opció de visionar-lo el mateix dia a les 18.05 h.

Altres sessions previstes són:

Novembre: Projecció d’un documental sobre l’emergència climàtica a càrrec d’Entrepobles.

Desembre: Espai de diàleg amb defensores dels drets humans i ambientals.

Una altra proposta en marxa, és la comunitat virtual «Activa’t per la justícia ambiental». A través de la plataforma digital Tellfy els participants poden endinsar-se en la noció de justícia ambiental i els reptes globals relacionats amb l’emergència climàtica. Amb la lectura de llibres, articles, i notícies, la visualització de documentals o pel·lícules, xerrades amb experts o testimonis.

La comunitat té dues etapes:

• Fins el 20 de desembre de 2021: «Recursos i emergència climàtica» dinamitzat per Enginyeria Sense Fronteres.

• Del 15 de gener al 15 de març de 2022: «El planeta en tems d’emergència climàtica» dinamitzat per Entrepobles.

D’altra banda, les Biblioteques Municipals tenen previst acollir altres activitats Biblioteques Sense Fronteres, compromeses amb un món més justen el marc del programa «Fem consciència 2022»:

• 19 de gener de 2022: «Activitats dinamitzades per la booktuber Mixa». A la Biblioteca Pere Anguera i per a centres Educatius.
  • 2 de febrer de 2022: «Taller d’escriptura i justícia ambiental: 'Escriu el món, fes justícia'» a càrrec de Carles Alcoy.A la Biblioteca Central Xavier Amorós i per a centres Educatius.
  • 28 de febrer de 2022: «Cicle de xerrades: 'Quin impacte té la meva lectura? El continent i el contingut són importants'» a càrrec de Jordi Panyella Carbonell, editor de Pol·len Edicions.

Biblioteques Sense Fronteres és una iniciativa impulsada pel Servei de Biblioteques del Departament de Cultura i l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya, pretén, a través de la cultura, posar a l’abast de la ciutadania eines que permetin qüestionar i transformar l’actual model econòmic i social cap a un model respectuós amb el planeta.

Trobareu més informació a: http://cooperaciocatalana.gencat.cat/ca/que-fem/ciutadania-critica/biblioteques/2021