Les Biblioteques Municipals de Reus apropen la lectura a la gent gran en els dies del confinament

Divendres, 24/04/2020 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Les Biblioteques Municipals de Reus han elaborat un material que forma part de la programamció Reus@casa i que es penjarà a les xarxes en divendres alterns.

Primer programa. Fem memòria_aigua

Té com a objectiu principal arribar a les persones grans i fer-los exercitar la memòria a partir de la lectura. “Fem memòria a viva veu” és el títol d’aquests programes de 6 minuts de durada amb els quals es fa una petita lectura que acompanyada d’imatges, es relaciona amb esdeveniments que van passar a la ciutat fa alguns anys. La lectura s’interromp breument per a llançar preguntes i evocar records i acaba amb una pregunta final que anima a la participació a partir del correu electrònic. El primer programa s’estrena aquest divendres, té l’aigua com a protagonista i l’han preparat la Victòria Rodrigo i el Jesús Javier Martínez.

Aquesta iniciativa és la versió digital de les activitats que des del febrer de l’any passat realitzen les Biblioteques Municipals amb el projcte “Biblioteca sobre rodes” durant la seva visita menusal a l’hospital de Sant Joan, concretament a la unitat de malalties neurodegeneratives, i que s’havien començat a fer enguany també al Centre d’Alzheimer de Reus. Vol ser una eina per a dinamitzar les persones grans que han quedat confinades soles i que rebran la proposta a través de l’àrea de Salut i de Gent Gran de l’Ajuntament.