La solidaritat humana com la que vivim aquests dies també és present en la ficció

Dimarts, 31/03/2020 - Biblioteca Central Xavier Amorós

L’editorial independent Periscopi, ha apostat per editar la Trilogia de Holt començant pel primer volm, Cançó de la plana, una tendra història sobre la quotidianitat, les emocions i les relacions humanes de Holt, un petit poble rural situat a l’Estat de Colorado, a l’oest dels Estats Units. Haruf, ens endinsa en aquest dia a dia a través d’uns personatges que intenten afrontar de la millor manera els problemes que se’ls hi presenten i on, sovint, el remei passa per la relació amb altres persones que van teixint una xarxa de compresió i ajuda mútua.

En aquesta primera part, coneixerem a la Victòria Roubideaux, una jove de disset anys a qui la mare ha fet fora de casa; descobrirem el cantó més fosc i el més tendre d’en Guthrie, professor d’institut que amb els seus dos fills adoslescents s’enfrontaran a l’absència de la dona i la mare i, finalment, ens enamorarem dels germans McPheron, dos vells grangers amb una cor immens i una sensibilitat profunda vers els altres.

Estem davant d’una història emotiva, tendra, colpidora on estan present els valors i les emocions humanes: l’amor, l’odi, la soledat, les bones companyies, la joventut, la vellesa...tot això plasmat amb una prosa calmada, íntima i senzilla que sacseja la nostra existència. Així mateis, descobrim un territori i un paisatge plaent i càlid però també aspre.

L’autor té l’habilitat de mostrar-nos els sentiments i les misèries de l’ànima humana, sense dramatismes, però fent que el lector es posi en la pell dels personatges.

Aquesta novel·la la podreu trobar a les Biblioteques Municipals de Reus i, en castellà-Editorial Random House- a l’ebiblio.