La lectura com a eina de foment de la salut

Dimarts, 12/03/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Les Biblioteques Municipals col·laboren activament amb Salut Pública en diversos projectes de foment de la lectura com a activitat saludable al llarg de l’any.

El proper dimecres hi haurà una nova sessió del projecte «Emocions de butxaca». Aquest projecte amb col·laboració té l’objectiu de treballar les emocions amb els infants a través d’un cicle de contes, on la literatura infantil esdevé una eina d’expressió dels estats emocionals dels seus personatges i serveixen a la canalla per observar com gestionen aquestes emocions. Les sessions es divideixen en una petita introducció didàctica on s’explica als infants l’emoció de la qual tractarà el conte i la segona part que és la part artística on es narra el conte.

Aquesta col·laboració va començar l’any passat amb la celebració de 4 sessions on els nens/es van explorar a través de la narració oral emocions com l’alegria i la felicitat, la tristesa i la soledat, la por i l’angoixa i per últim, el desig i l’esperança. Cadascuna d’aquestes sessions les dinamitzava l’actriu Maria Bravo

Gràcies a l’èxit del cicle de l’any passat, enguany, es repeteix la col·laboració amb 4 noves sessions que continuaran tractant les emocions, però amb una mirada més amplia, ja que també es tractaran temes com la solitud no desitjada o l’enveja i la cooperació. A més a més, el projecte s’enriqueix amb una selecció de títols relacionats amb l’emoció del conte de cada sessió per prestar i prendre cap a casa. Amb aquests llibres les famílies tindran la possibilitat de participar en una segona sessió en un format club de lectura, amb reflexions i intervencions per part de tots els membres, i seran dinamitzats per l’Espai de suport a les famílies Mas Pintat.

Un altre projecte que han fet conjuntament les Biblioteques, Salut Pública i Joventut és un club de lectura amb dos llibres l’autor dels quals és el psicòleg Pablo R Coca Esas cosas que no pesan i Durante la tormenta. En aquests llibres, es posa en valor la importància dels vincles i el poder del sentiment de comunitat. L’autor haurà fet diverses session als instituts i faran la cloenda el proper dimecres 13 de març a la Biblioteca Centrl Xavier Amorós i és obert a tothom.