La guanyadora de la Poetry Slam 2023 «Som Amorós», és Júlia Moreno l’alumna de l’Institut Gaudí.

Dimarts, 13/06/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

La guanyadora de la Poetry Slam 2023 "Som Amorós" és Júlia Moreno, una alumna de l'Institut Gaudí. La final es va celebrar dissabte passat, en el marc de la Fira Epíleg. Aquesta activitat, organitzada per les Biblioteques Municipals amb la col·laboració de Plans Educatius d'Entorn i el patrocini de Beep Box, té com a objectiu promoure la poesia i connectar-la amb els joves. És la segona vegada que es realitza, i enguany s'ha dedicat a l'obra de Xavier Amorós, en commemoració del centenari del seu naixement.

La Poetry Slam ha comptat amb la participació d'alumnes de diversos instituts de Reus. El jurat, format pel regidor de Cultura, Daniel Recasens, la directora del servei municipal de biblioteques, Cristina Garreta i el dinamitzador de l'activitat, Salva Soler, ha seleccionat els finalistes en una semifinal que es va celebrar al març.

La final de la Poetry Slam, que s'ha inclòs dins de la programació de la Fira Epíleg en homenatge a Xavier Amorós, va comptar amb l'actuació destacada dels alumnes classificats, així com del guanyador de l'any anterior, Salva Soler, un slamer català premiat en diversos certàmens. També va participar el rapper Fetitxe 13, juntament amb el grup de semifinalistes de la Poetry, que van elaborar una composició col·lectiva anomenada "Rapegem Amorós".

Júlia Moreno, com a guanyadora, va rebre una tauleta electrònica de regal, gràcies al patrocini de Beep Box, i l'Institut Gaudí, el seu centre educatiu, va ser reconegut amb un lot de llibres com a agraïment per la seva implicació en l'activitat.

Des del mes de novembre, en el marc del programa Alta Veu d'extensió bibliotecària de les Biblioteques Municipals de Reus, s'ha treballat amb els alumnes dels instituts participants, proporcionant-los un lot de llibres de poesia de Xavier Amorós. Aquest material ha estat utilitzat pels professors de cada centre per dinamitzar la lectura. A més, Salva Soler ha dinamitzat dues sessions per grup, una de creació poètica i una altra d'interpretació.

La inclusió de la final de la Poetry Slam en el marc de l'Epíleg de la Fira ha contribuït a donar una dimensió pública al projecte, i d'aquesta manera enriqueix l'experiència escènica dels alumnes participants.