I jo què puc fer pel català?

Dimarts, 16/04/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Durant les pròximes cinc setmanes Òmnium Baix Camp ha organitzat un seguit de xerrades i presentacions per analitzar la situació actual del català i exposar quins són els reptes de futur, com a societat, en relació amb la llengua catalana.

Cinc actes setmanals, que combinen presentacions de llibres i xerrades, i que es duran a terme a la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus a les 7 de la tarda.

El primer serà aquest dijous 11 d’abril amb la presentació del llibre Si m’ho permeteu, del filòleg riudomenc Josep M. Virgili. El 17 d’abril es presentarà el llibre El valor de la diversitat lingüística. Textos de Carme Junyent a càrrec del curador, Pere Comellas. L’endemà de Sant Jordi, el 24 d’abril, tindrà lloc la primera xerrada del cicle a càrrec de Gerard Furest, filòleg i professor de secundària, titulada El català al segle XXI: entre Espanya i la globalització. El 2 de maig, el sociolingüista i professor de la Universitat de Barcelona, Avel·lí Flors, xerrarà sobre L’estat actual del català: una perspectiva sociolingüística, i el 9 de maig es tancarà el cicle amb la presentació del llibre Normativitat: (re)estandardització i glotopolítica. Noves mirades des de la sociolingüística catalana a càrrec del catedràtic de Sociolingüística Catalana de la Universitat Rovira i Virgili, Miquel Àngel Pradilla.

Tots aquests actes pretenen valorar la situació crítica que pateix la llengua catalana actualment, amb un descens de l’ús en tots els àmbits, i que pretén donar solucions abans que sigui massa tard.