Gemma Ventura presenta "La Llei de l'hivern" a Reus

Dijous, 23/03/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest divendres, 24 de març de 2023 a les 7 de la tarda, la Biblioteca Central Xavier Amorós acollirà la presentació de "La Llei de l'hivern", la primera novel·la de Gemma Ventura, que va guanyar el prestigiós Premi Josep Pla el passat gener. L'autora conversarà amb l’historiador Àlex Rebollo.

Gemma Ventura és mestra de primària especialitzada en música. A més a més és autora i periodista cultural catalana i des del 2014 treballa a la revista digital Catorze (Premi Nacional de Cultura)

"La Llei de l'hivern" és una obra introspectiva que tracta sobre l'invisible, el pas del temps i la memòria, una facultat psíquica que Ventura considera perillosa "perquè és una fàbrica d'imaginació, ja que cada vegada que recordem estem inventant el passat". La novel·la, publicada per Destino, està protagonitzada per una noia que, al costat del llit del seu avi moribund, Ricard, reflexiona sobre el fet de viure i morir en una casa situada en un petit poble sotmès a l'implacable hivern i a un cicle vital repetitiu.