Fortuny i Reus

Dimarts, 25/01/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Des de les Biblioteques Municipals de Reus, us volem recomanar el llibre de l'autor reusenc Albert Arnavat  Fortuny i Reus: la construcció d'un mite 1838-2013.  La nova publicació, de Viena Edicions, se centra principalment en l’etapa de formació i els primers anys a Reus de Marià Fortuny Marsal (Reus, 1838 – Roma, 1874), el pintor més reconegut de l’art vuitcentista català, així com en la relació que va mantenir en aquest període amb la seva ciutat natal, aspectes molt poc tractats per la historiografia sobre l’artista.

El volum dona a conèixer un gran nombre de notícies inèdites – com la seva primera exposició- i fa una revisió exhaustiva de la relació de l’artista amb Reus, des que va néixer fins a la commemoració del 175è aniversari del seu natalici (el 2013), que resulta fonamental per resseguir la trajectòria de Fortuny i la construcció de la seva imatge llegendària.

A la Biblioteca Central Xavier Amorós podreu consultar la resta de llibres escrits per l'Albert Arnavat.