Finalitzada l'exposició fotogràfica de dones i infants de Mizque

Dimecres, 31/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

L' exposició fotogràfica dels drets humans de dones i infants de Mizque-Bolívia que hem tingut a la sala central de la Biblioteca Xavier Amorós durant el mes de maig dins la programació On/Off, va acabar ahir amb la la ponència: "Mizquemantapacha jamuyku derechosniykuta" (Venim des de Myzque per parlar dels nostres drets).

Quatre dones bolivianes que acabaven d'arribar directament de Bolívia, ens van explicar com havia estat la seva experiència en la realització de les fotografies de l'exposició. Cada fotografia vol explicar una realitat del seu país: costums funeraris, paisatges, realitats socials, situació de les dones, cultura, situació laboral... I la manera que han trobat per fer-ho és a través de la fotografia participativa (vinculada a la psicologia social) que pretén que les persones involucrades puguin identificar el caràcter creatiu de les comunitats tot orientant-se al canvi social, i aconseguint l'empoderament i el desenvolupament de les poblacions amb les que es treballa a través del treball fotogràfic i la reflexió grupal. Són dones que no havien fet servir mai una càmera fotogràfica (només els "celulares") i amb un taller de dos dies han sabut captar la realitat del seu entorn a través de les fotografies d'una manera excepcional.

Aquesta acció forma part del projecte "Promoción de los derechos humanos de las mujeres y niñas indígenas del Municipio de Mizque-Bolivia, atendiendo al impacto de la pandemia COVID19 sobre la violencia en razón de género" i el van poder realitzar gràcies a l'Agència catalana de Cooperació al Desenvolupament i la Fundació Musol.