Finalitza la programació de contes del curs escolar i comencen els contes d'estiu

Divendres, 14/06/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

El passat 12 i 13 de juny van finalitzar les sessions de Contes a Cau d'Orella i La Cotorra m'ha dit del curs amb la narració de Llegendes del Senegal i un taller de quadres de sorra dinamitzats per l'Associació Cooperació activa al Camp de Tarragona i Terres de l'Ebre Senegalesa.

Durant el curs 23/24 les narracions de contes han estat una de les activitats de foment de la lectura que més èxit han obtingut entre els infants que acudeixen a la Sala infantil amb l'objectiu d'apropar als infants a bones experiències al voltant del llibre. La visió de la programació dels cicles de contes tenen a veure a donar suport al projecte propi de les sales infantils de les Biblioteques, un espai propi, un espai comú on la canalla i les famílies construeixen espais comunitaris al voltant de la narració oral, però també recolzar els cicles que ja funcionen anualment. Tanmateix, les sessions de contes, observen un marc de contingut en el qual les Biblioteques programen i col·laboren amb diversos departaments de l'ajuntament per a treballar valors com la solidaritat amb la Regidoria de Bon Govern, Transparència i Participació, la igualtat Regidoria de Relacions Ciutadanes, la inclusió amb el Servei Comunitari, discapacitat i Voluntariat i la gestió de les emocions amb la regidoria de Salut i el servei a les famílies de Mas Pintat.

Per tant, les sessions de contes, promouen una relació interdepartamental i cooperació que aprofita els recursos propis i els posa a disposició dels ciutadans/es de Reus amb vocació de servei públic. Altrament, les biblioteques han volgut apropar els contes a altres punts de la ciutat sota el cicle Contes a les places que emmarcats en altres programes d'altres departaments han aconseguit fomentar la lectura i donar a conèixer els serveis de les biblioteques com per exemple el préstec i el carnet. Així els Contes a les Places han tingut una programació estable a la Plaça Maria Àngels Ollé amb 5 sessions i més de 200 assistents als contes o altres espais com el Parc de Nadal amb més de 300 assistents, la Crispeta que no Peta amb uns 40 assistents, els contes al Roserar amb més de 150 infantis, la Fira Epíleg... Tanmateix, per la diada de Sant Jordi, han tornat els contes a la Plaça Mercadal on els autors locals es reuneixen amb els infants de les escoles per poder explicar les seves històries de viva veu creant una atmosfera màgica entre paraules escrites, narració oral en la veu del propi autor/a i que va aplegar a 533 infants de 6 escoles diferents.En total s'han explicat més de 90 sessions de contes entre les dues biblioteques i han assistit 2778 infants als contes a la Biblioteca Xavier Amorós i 1329 a la Biblioteca Pere Anguera, és a dir, 4107 nens/es han escoltat un conte a les sales infantils o a les places.

En el cas de les col·laboracions amb altres departaments de l'ajuntament, en el cas del cicle de contes solidaris es van realitzar 9 sessions on diverses entitats relacionades amb activitats solidàries van venir a explicar narracions sobre els seus àmbits de cooperació. Altrament, en el cas dels contes inclusius s'han programat trimestralment i han participat entitats que treballen la inclusió com l'ONCE, Down Tarragona, Aspercamp, Suport Més tu i l'Associació de l'Alzheimer de Reus. Un dels valors que més fomenten de manera natural i que forma part de la idiosincràsia pròpia de les biblioteques és l'equitat, per tant, s'ha fet una programació d'un cicle de 9 sessions relacionat amb el foment dels valors de la igualtat i la fraternitat. Finalment, juntament amb salut i Mas Pintat, es va organitzar el cicle Emocions de Butxaca que tenia una periodicitat trimestral i on a través de la narració de contes es treballaven aspectes de la gestió emocional dels infants.

Altrament, a partir del 26 de juny amb l'espectacle "Salvat Papasseit  i els nens de la meva escala", comencen el cicle de contes d'Estiu a la Biblioteca Xavier Amorós.