Final de la Poetry Slam «Som Ferrater» a la Biblioteca Central Xavier Amorós

Divendres, 27/05/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Final de la Poetry Slam «Som Ferrater» a la Biblioteca Central Xavier Amorós, 23 de maig a les 6 de la tarda

El guanyador de la Poetry Slam Som Ferrater és Ismail Moussati Hamdi de l’Institut Josep Tapiró de Reus, qui ha rebut en premi una tauleta electrònica patrocinada per BEEP Informàtica i un lot de llibres per a la biblioteca del seu institut, del fons de les Biblioteques Municipals.

El Poetry Slam «Som Ferrater» és un concurs de poesia recitada que tenia com a finalitat fomentar el coneixement de l’obra de Gabriel Ferrater entre l’alumnat dels Instituts de Reus. En el concurs han participat sis instituts: IES Baix Camp, IES Domènech i Montaner, IES Gaudí, IES Gabriel Ferrater, IES Josep Tapiró i IES Salvador Vilaseca.

Prèvia a la realització del concurs les classes dels instituts participants han realitzat un seguit d’activitats en els mateixos centres educatius:

• Tallers de lectura amb un lot de llibres itinerant de «Les dones i els dies» de Gabriel Ferrater de les Biblioteques Municipals. (De desembre 2021 a març 2022).

• Tallers d’escriptura i d’interpretació impartits pe formador serà Salva Soler, poeta multidisciplinari, campió de l'Estat espanyol i medalla de bronze a la Copa del Món de Poetry Slam 2015 i un dels majors exponents de la poesia escènica i el spoken word a nivell internacional.

Calendari:

• Taller d’escriptura: el 15, 17 i 22 de març.

• Taller d’interpretació: el 24, 29 i 31 de març.

En total han participat 121 alumnes, dels quals 89 han interpretat les seves composicions. Cada centre ha seleccionat tres alumnes per participar en la semifinal.

La semifinal, amb els 18 participants, va tenir lloc a la Biblioteca Central Xavier Amorós el 25 d’abril a les sis de la tarda en un acte obert a tothom.

Els finalistes van ser:

Meriem Kabir - Baix Camp

Aleix Guerra - Domènech i Montaner

Sergi Sánchez - Gabriel Ferrater

Ana Bondesio Tejero - Gaudí

Ismail Moussati Hamdi - Josep Tapiró

Imane Kachar - Salvador Vilaseca

A part dels finalistes, han participat fora de concurs L’Enya Puig i la Gisela Cuevas, dues alumnes de l’institut Josep Tapiró.

Tots les composicions destacaven en originalitat i qualitat fent gaudir molta un públic majoritàriament jove.