Festa de cloenda dels clubs de lectura infantils

Dimecres, 15/06/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Una seixantena de nens/es participants dels clubs de lectura de les Biblioteques Municipals de Reus van assistir a la festa de cloenda on van tenir l'oportunitat de conèixer la periodista i autora Cristina Serret, gràcies a la col·laboració de Galatea Llibres. L'acte va ser inaugurat per la Directora del servei de les Biblioteques Municipals de Reus, Cristina Garreta, i l'escriptora va presentar als nens/es el seu llibre La primera astronauta: Valentina Tereixkova i la conquesta de l'espai publicat per Ara Llibres a la col·lecció Els llibres de Petit Sàpiens i on l'autora explica la vida de la primera dona que va viatjar a l'espai Valentina Tereixkova. Una odissea que els nens/es van gaudir amb les magnífiques explicacions de la Cristina Serret i que els hi van servir per fer preguntes sobre el procés de documentació i elaboració d'una obra de coneixements. Per conèixer millor a la Valentina Tereixkova i aquest meravellós viatge podeu aconseguir el llibre a les Biblioteques Municipals de Reus.

Al final de la Cloenda es va disposar un petit berenar i el regidor Regidor de Cultura i Política Lingüística, Daniel Recasens Salvador va fer entrega d'un obsequi als nens/es lectors.

Les Biblioteques Municipals de Reus ofereixen als seus petits lectors/es clubs de lectura per a totes les edats i per a les dues biblioteques que formen part del sistema de lectura pública de Reus. Pels més petits, de zero a tres anys, frueixen de la música i el llibre al Club Formiguer de la Capseta de música; pels primers lectors, a partir dels 6 anys, els clubs Blaus; pels lectors avançats, a partir dels 8 anys disposen dels Clubs Vermells; i per últim, per als superlectors, a partir dels 10 anys, poden gaudir del Club Verd a la Biblioteca Pere Anguera i la Penya dels Signes a la Biblioteca Xavier Amorós. En el cas dels nens/es interessats per les lectures de coneixements es va crear el Club de lectura Astronautes del Curiosity on fruir dels llibres que ensenyen coses. I per últim, els nens/es que han participat del projecte LECxit, amb l'objectiu de mantenir el vincle amb les biblioteques, van crear els Clubs de lectura LECxit amb gran èxit de participació. De fet, el curs 21/22, els clubs de lectura han aconseguit que 132 nens/es cada mes s'apropessin a les Biblioteques Municipals de Reus a parlar de llibres.