Eva Baltasar inicia els clubs de lectura del curs 2023-2024

Dijous, 24/08/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

El proper 27 de setembre a 2/4 de 7 de la tarda, l'Eva Baltasar, autora de Boulder, vindrà a la Biblioteca Central Xavier Amorós per iniciar els clubs de lectura del curs 2023-2024.

Aquesta obra va ser la primera novel·la escrita en català que va optar al premi Booker i va guanyar el premi Òmnium 2020 a la millor novel·la.

La protagonista de Boulder és una dona atreta per la solitud com per un imant. Es guanya la vida fent de cuinera en un buc —la situació perfecta: una cabina, l’oceà, moltes hores per encarar el buit i algun port on conèixer dones. Fins que una la reté, se l’emporta entre les quatre parets d’una casa i l’embarca en la gestació assistida d’una criatura. ¿Què en farà, la maternitat, de l’amant coneguda en un bar? ¿I què farà ella a la gàbia?

L’obra de Baltasar torna a atracar entre nosaltres amb una heroïna com només sap crear-les ella: camuflada amb un nom geològic —el de les roques solitàries enmig del mar— i perfectament intractable, si no fos que caus als seus peus.