EM FIU EDELWEISS

Dimecres, 17/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

12/5/23.  En aquesta plujosa tarda de divendres, l’Eduard López de Safareig poètic ens ha presentat el llibre de l’autora Carme López Arias: Em fiu Edelweiss.

Edelweiss és el nom d’una flor de neu, que neix als cims d’Europa, i també trobem al Parc Nacional d’Ordesa i Mont Perdut. Blanca o lleugerament groguenca, és símbol de natura, d’immortalitat. Una metàfora amb la qual l’autora ens vol transmetre que des de la fredor del mateix gel pot sorgir la vida.

Ens recomanen una lectura sencera, per tenir una idea global. Plena de sentiments apassionats, la seva poesia té un to musical, com si fos una simfonia amb els seus quatre moviments on predominen qualitats com la resistència, el silenci i la llum, contrastant amb la foscor del seu llibre: El boulevard insomne (2021)

Hem pogut gaudir del recital de poemes amb l’acompanyament musical de Xavier Marcos.