Els llibres dels Clubs infantils del mes de febrer

Divendres, 03/02/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Els clubs de lectura blaus, per a primers lectors, llegeixen el meravellós llibre Tot menys un d'Eric Battut. Un petit pèsol decideix abandonar la seguretat de la seva pesolera i conèixer món. En aquest viatge descobreix formes, colors, que li serveixen per guarnir-se i ser diferent, però aquesta diferència no agrada a tothom. Llibre que parla de la diversitat i la tolerància i amb el qual parlem de l'ODS 5 sobre la igualtat.

Els clubs de lectura vermell, per a lectors avançats, llegeixen L'increïble nen menjallibres d'Oliver Jeffers. A l'Enric li agraden tant els llibres que en comptes de llegir se'ls menja. Aquesta fruïció fa que cada cop sigui més llest, però clar, aquesta dieta fa que tota la informació que digereix se li comenci a barrejar provocant-li mal de panxa. Llibre perfecte per parlar de l'ODS 3 Salut i benestar.

El club verd de la Biblioteca Pere Anguera, per a lectors experts, llegeixen El Misteri de la tifa de gos abandonada d'Anna Cabeza. Tres àvies intentaran resoldre l'inquietant misteri de qui és l'amo del gos que cada matí deixa una tifa davant de la porta de la veïna Margarida. Magnífic llibre amb tots d'humor que ens permet parlar amb els nens/es sobre l'ODS 3 Salut i benestar i com la lectura és un camí magnífic per assolir el benestar.

Els nens/es de la Penya dels signes gaudiran aquest mes amb la comparació entre els llibres i la seva adaptació al cinema. Es proposaran als nens/es que triïn un llibre i la seva adaptació al cinema perquè observin i analitzin la mateixa història en dos llenguatges narratius diferents. Així els nens/es treballaran l'ODS 4, una educació de qualitat i compartida amb els companys/es de club.

Tots els llibres i les pel·lícules es poden agafar en préstec a les Biblioteques Municipals de Reus.