Els llibres dels Clubs infantils del mes de desembre

Divendres, 02/12/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest mes de desembre, els clubs infantils de les biblioteques municipals de Reus llegeixen, comparteixen i intercanvien impressions sobre els següents llibres:

Els Clubs de lectura Blau llegeixen Feliu, Rei de les ovelles d’Olivier Tallec. Feliu troba per atzar una corona que el vent ha dipositat al seu costat mentre pasturava i sense pensar-s’ho dues vegades, se la posa al cap i es proclama a si mateix Rei de les ovelles. Una meravellosa història sobre el poder i els seus abusos

El Club de lectura Vermell de la Biblioteca Xavier Amorós llegeixen Jo vaig amb mi de Ráquel Díaz Reguera. A una nena li agrada un nen que no es fixa en ella, per aconseguir la seva atenció farà el que calgui per atreure la seva mirada fins i tot perdre les seves ales i deixar de ser ella mateixa.

El Club de lectura Vermell de la Biblioteca Pere Anguera llegeixen La nit després de Nadal de James Stevenson. La nit de Nadal es troben a les escombraries un osset de peluix i una nina que alguns infants han llençat perquè són els regals de l’any anterior i ja han perdut el seu valor. Així que l’osset i la nina es fan amics i busquen un lloc per ser de nou valorats. Conte que convida a reflexionar al valor que se li donen a les coses amb el temps i a aquesta necessitat pel consum i la novetat.

El Club de lectura Verd de la Biblioteca Pere Anguera llegeixen La família Mumin a l’hivern de Tove Jansson. L'hivern ha arribat i tota la família Mumin dorm a la seva casa de la vall. Tot d'una, els raigs de la lluna desperten el petit trol Mumin, que no es pot tornar a adormir. Sense saber gaire què fer, surt de casa i descobreix la neu, la gelada i tots els habitants de la vall que s'amaguen durant la resta de l'any.

Per últim, a la Penya dels Signes de la Biblioteca Xavier Amorós descobriran a través dEl ninot de neu de Raymond Briggs el valor narratiu i estètic de l’àlbum il·lustrat sense paraules. L’obra de Briggs narra les aventures d’un ninot de neu i el seu creador, un nen que l’ha fet la nit abans al jardí de casa seva. A la nit el ninot de neu cobra vida i acompanya al seu petit creador a conèixer les meravelles de l’hivern.