Els il·lustradors Albert Asensio, Ignasi Blanch i l'autor Àngel Burgas guardonats amb el Premi Crítica Serra d'Or

Dimarts, 16/04/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

El reconegut il·lustrador Albert Asensioestablert a Reus des de fa anys, ha assolit el Premi Crítica Serra d'Or de Literatura Infantil per l'obra La Lletra que tot ho canvia amb el text de l'autorRamon Besora. La lletra que tot ho canvia és un joc poètic que situa la paraula en l'espai de la creativitat i ens mostra que el joc de les paraules pot néixer de l'imprevist, de l'insòlit, de l'equívoc, de l'absurd, de la realitat. Ramon Besora i Albert Asensio, amb unes espectaculars il·lustracions, ens presenten una joia poètica que captiva des del primer moment.

També han estat guardonats Ignasi Blanch i Àngel Burgas, col·laboradors en moltes ocasions de les Biblioteques Municipals de Reus, amb el Premi Juvenil per l'obra Els Contes de Lesbos. Al camp de Kara Tepe, a l'illa de Lesbos, hi conviuen milers de refugiats arribats d'arreu del món a l'espera d'obtenir els permisos que els permetran començar una nova vida a algun país d'Europa. Molts dels nois i noies pateixen greus malalties mentals a causa de la terrible situació que viuen: els ha costat arribar-hi; el dia a dia al camp és difícil i no saben quin serà el seu futur. Tot i rebre ajuda i assistència de professionals i voluntaris, la vida a Lesbos pot esdevenir un infern. Però a Lesbos també s'hi expliquen contes. Contes que curen, contes que salven. Contes fantàstics que representen les pors, els desitjos i les esperances de totes les persones que es veuen obligades a passar uns anys de la seva vida lluny de casa, en terra de ningú, sempre esperant fugir-ne.

Tots dos llibres els podeu trobar a les Biblioteques Municipals de Reus.