"El retratista"

Dimarts, 28/10/2014 - Biblioteca Central Xavier Amorós

La pel·lícula dirigida per Alberto Bougleux i produïda per Sergi Bernal que complementava l'exposició

"Desentrerrant el silenci"  que vam tenir a la biblioteca el mes de maig, es projectarà dins el festival memorimage  el proper dijous 6 de novembre a les 19.00h al Teatre Bartrina  (l’entrada és gratuïta).

El 1934, el jove professor Antoni Benaiges, natural de Mont-roig del Camp, és assignat a la escola rural de Bañuelos de Bureba, una petita vila de Burgos. El seu projecte és ensenyar als nens a escriure i a ser lliures utilitzant la tècnica Freinet i la impremta escolar. Però el somni acaba d’hora: el juliol de 1936, durant els primers dies de la guerra civil, Antoni Benaiges serà afusellat i enterrat en una fossa comuna.