El goig de dir-se Xavier Amorós

Dijous, 02/03/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Hem tingut el privilegi d’acollir un concorregut acte d’obertura, amb les institucions, les entitats locals i gran quantitat de persones que han vingut a títol personal. Xavier Amorós és (en present) una persona estimada pel que significa la seva trajectòria literària i de política cultural i a la vegada per la seva humanitat i la seva proximitat. Quants joves, o no tant joves, no han estat animats per ell a introduir-se en el terreny de l’escriptura, de la investigació, o de l’acció cultural!

I sí, ens el sentim molt nostre a Reus i al Pradell i a tot el territori, i és per això que des dels Serveis Territorials de Cultura de la Generalitat volen fer extensiva aquesta celebració a tota la demarcació, amb la important implicació de la nostra ciutat.

L’espai per a la inauguració s’ha disposat de manera acurada, enfocat a la impactant fotografia que presideix la Sala Central per fer més present encara la seva figura. Tota la preparació de l’acte ha estat feta amb la màxima cura per part de l’equip de les biblioteques municipals i protocol i ha transcorregut  segons el guió previst, cosa que ens fa sentir una gran alegria.