El Festival del Dibuix, Big Draw, torna a les Biblioteques Municipals de Reus

Dijous, 07/12/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Durant la pròxima setmana el dibuix i la il·lustració seran els protagonistes absoluts a la nostra ciutat gràcies a una sèrie d'activitats que tenen com a eix els sentits. De fet, el lema de la present edició és «Dibuixem amb els sentits», per tant, els tallers indaguem en aquesta relació sensorial i creativa. D'aquesta manera els tallers comencen amb una proposta de Cuina i dibuix en què els assistents podran triar entre dues activitats, L'arbre saludable amb, l'Snack d'aquest Nadal el dilluns 11 a les 18h i/o Xocolata i dibuix el dimecres 13, també a les 18 h, ambdues dates a la Biblioteca Xavier Amorós. El dimarts a l'Escola d'Art i Disseny es podrà participar a partir de les 17 h del taller Dibuix amb Model al natural. El dijous a les 19 h a la Biblioteca Xavier Amorós s'ofereix un espai de reflexió i coneixement al voltant de la il·lustració del llibre antic il·lustrat de medicina i biologia amb una xerrada a càrrec de Josep Lluís Massó. A més a més, el Festival i les seves propostes es desplacen a altres punts de la ciutat com el Mercat on es realitzaran dos tallers el dilluns 11 i el dimecres 13 a les 10 h ambdós dies i que faran creacions artístiques amb col·laboració amb els Centres Cívics de Reus.

Tot i això el plat fort de l'edició 2023 del Big Draw se celebrarà el dissabte 16 de desembre a partir de les 10:30 h i fins a la 13 h amb tot un seguit de tallers com el d'il·lustració científica, dibuixem amb aquarel·la, sense sentits i modela un retrat. A més a més, com no pot ser d'una altra manera també les galeries d'art de la ciutat participen del Big Draw i la Galeria Anquin's organitzarà el taller Dibuix i Aiguada amb l'artista Teresa Riba de les 11h a la 13h. A la Biblioteca Xavier Amorós tindrà l'honor de rebre a les 12 h a l'il·lustrador Albert Asensio que presentarà i signarà el seu nou llibre En què somiava l'Os?, a la 13 h es farà un homenatge pels vuitanta anys de l'il·lustrador Pere Prats amb la qual es posarà punt final també, a l'exposició sobre les tècniques de dibuix del mateix il·lustrador i que es pot visitar a la sala central de la Biblioteca Xavier Amorós. Per finalitzar el festival a les13:45 h hi haurà una cloenda musical amb el Cor Acords.

Totes les activitats i tallers són gratuïts i les inscripcions s'han de fer a:

inscripcions.reus.cat

L'objectiu primordial del festival Big Draw és que tothom, famílies, infants, joves, adults,... puguin dibuixar i gaudir d'uns tallers que situen al dibuix com una eina creativa, imaginativa, però també com una forma de captar i expressar el coneixement.

Altres imatges: