Donació del fons bibliogràfic Torrell de Reus

Dimecres, 08/02/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Ahir a la tarda, a la Biblioteca Central Xavier Amorós, es va formalitzar la donació per part de la Comunitat de Jesús a la ciutat de Reus del fons bibliogràfic i de la col·lecció sobre Sant Francesc del matrimoni Torrell-Benavent.

L’acte ha comptat amb les intervencions del regidor de Cultura i Política Lingüística, Daniel Recasens; del primer director de la biblioteca Xavier Amorós, Enric Aiguadé, de Mercè Ferrer, en nom de de la Comunitat de Jesús i de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer. Hi ha assistit la regidora de Participació, Bon Govern i Serveis generals, Montserrat Flores, i altres regidors i regidores del consistori.

Salvador Torrell i Eulàlia, més conegut com a Torrell de Reus, va ser un activista, impressor i bibliòfil que va néixer a Reus el 1900 i morí a Barcelona l'any 1990. El compromís amb la llengua i el país és el que el va portar a obrir diversos comerços a Reus, el més reconegut va ser la Llibreria Nacional i Estrangera a l’entorn de la qual hi havia un ric moviment intel·lectual literari i artístic. Va ser un dels iniciadors de la represa de les edicions catalanes, sobretot de poesia i temàtica religiosa.

Torrell va editar en la postguerra gran quantitat de goigs, i en va fer diverses exposicions. En posseïa també una molt completa col·lecció, que en l'actualitat es troba ja dipositada a la Biblioteca Central Xavier Amorós de Reus.

Des de les biblioteques municipals es treballarà aquest fons perquè aviat pugui ser accessible per a tothom.

Si voleu veure part de l'acte cliqueu aquí