Digitalització de l'hemeroteca històrica local

Dilluns, 13/06/2022 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Ja es pot consultar a la pàgina web de les Biblioteques Municipals de Reus el recurs Hemeroteca Històrica Local, un repositori desenvolupat per les BMR que conté 104 capçaleres de títols de revistes i diaris locals, aproximadament 110.000 pàgines digitalitzades.

Aquesta eina facilita la consulta i la cerca a través d’internet, d’algunes de les publicacions periòdiques històriques de Reus i la seva comarca que estan dipositades a la Biblioteca Central Xavier Amorós. Cal destacar la digitalització a text complet del Diari de Reus així com altres publicacions de gran rellevància de diferents temàtiques, com ara el Àlbum de Euterpe, Patria Nova, El Reusense, Lo Camell, El Sorbete Puericultura: publicació del Institut de Puericultura de Reus, entre d’altres.

Està previst anar incorporant noves capçaleres de títols a mesura que es vagin digitalitzant.