Contes solidaris a les biblioteques municipals amb ONCE Reus

Divendres, 15/10/2021 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquesta setmana els contes solidaris de les biblioteques municipals han estat narrats pels amics de l'entitat ONCE Reus que a més a més han donat nous contes en Braille, com els clàssics de L'Erugueta Goluda, La formiga distreta i L'aniversari d'en peixet i materials adaptats a persones cegues perquè siguin incorporats al centre d'interès ubicat a la Biblioteca Xavier Amorós.

En  l'activitat de contacontes els nens assistents han pogut veure com es llegeix l'alfabet Braille, i també, com s'escriu gràcies a una màquina que reprodueix les lletres. Cada nen ha pogut escriure el seu nom en Braille i també, ONCE Reus, ha donat a cadascun dels assistents un alfabet perquè coneguin el funcionament de la construcció de paraules en Braille.

Finalment els nens han pogut escoltar un conte llegit en Braille i han pogut conèixer en directe un gos pigall i com ajuda en el dia a dia a una persona amb discapacitat visual.
Els contes donats i la resta de materials es poden consultar a la Biblioteca Central Xavier Amorós.