Conèixer una biblioteca patrimonial

Divendres, 03/11/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

L’historiador de la Selva del Camp, Eufemià Fort i Cogul, el Dr. Pere Serramalera i Cosp i Mossèn Abdon Socias i Bové, s’adonaren de la necessitat de crear un entitat que tingués cura i fomentés la investigació dels elements històrics, artístics i arqueològics a l’entorn del monestir cistercenc de Santes Creus i la seva incidència en la història de Catalunya. Aquest va ser l’origen de la fundació de l’Arxiu Bibliogràfic de Santes Creus.

Aquesta entitat ha desenvolupat una intensa tasca creant una biblioteca, instal·lada a la seva seu social a l’antiga biblioteca del monestir, que recull la bibliografia publicada sobre Santes Creus, alguns dels volums que pertanyeren a l’antiga comunitat abans de la desamortització de 1835, i diversos estudis locals fruit de l’intercanvi de publicacions amb d’altres institucions.

La Biblioteca Central Xavier Amorós, vol posar en valor i donar a conèixer a la ciutadania de Reus la tasca realitzada per l’Arxiu Bibliogràfic de Santes Creus, a la vegada que vol donar a conèixer el ric i valuós patrimoni bibliogràfic del Monestir.

És per això que acull la presentació del llibre commemoratiu dels 75è aniversari de l’entitat i organitza una visita al Monestir. Els interessats cal que facin un correu a [email protected] o que truquin al 618685921.