Comencen les Visites didàctiques a les Biblioteques Municipals de Reus.

Dimecres, 22/09/2021 - Biblioteca Central Xavier Amorós

A partir d’aquesta setmana les Biblioteques Municipals de Reus inicien el seu programa de visites didàctiques per a les Escoles de Primària i els Instituts de la ciutat. L’objectiu de les visites és que els infants i joves coneguin les biblioteques, el fons i els serveis que tenen al seu abast i que gaudeixin d’una molt bona experiència lectora.

Respecte al disseny de les visites, cada cicle trobarà una proposta que s’adapta als nens/es pensant en les seves necessitats lectores i de foment de la lectura. A més a més, aquest curs 21-22 afegim a totes les visites una pinzellada relacionada amb la commemoració del centenari del naixement del poeta reusenc, crític d’art i literari Gabriel Ferrater que es celebrarà durant el 2022.

Així pel Cicle infantil (p3, p4 i p5) tenim la visita Vet aquí una biblioteca on expliquem contes als nens/es i juguem amb ells a descobrir les meravelles de la biblioteca a través de dos personatges/titella, l'Aster i el Pinatxo.

En el cas de Primària cada cicle té una visita programada i dissenyada per als seus alumnes. Així que el cicle inicial (1r i 2n) té Vet aquí la llum d'un poeta on els nens/es són rebuts per la llum de la lectura i han de buscar la resta de llums que hi han a la biblioteca i que els portaran a descobrir uns àlbums il·lustrats meravellosos.

El cicle mitjà (3r i 4t) pot gaudir de On sóc qui sóc...Gabriel on a través del patrimoni cultural i arquitectònic de les biblioteques proposem als nens/es preguntes que hauran de resoldre a través de la font de coneixement primordial, el llibre.

I per últim i com a novetat tenim pel cicle Superior (5è i 6è) De què està fet un poema, on es commemora el centenari del naixement del poeta reusenc Gabriel Ferrater, i la visita proposa un joc amb els nens/es per descobrir com es fa un poema.

En el cas de secundària, les biblioteques ofereixen un programa de visites Llegir i pensar per a tots els cicles de l’ESO i el batxillerat relacionades amb la literatura per a joves i les seves relacions intertextuals amb altres obres predecessores i també amb el món audiovisual on es cerca la interconnexió temàtica. Específicament pels del 4t de l’ESO, les biblioteques programen les visites del Treball de Recerca on s’ensenya als alumnes com fer una cerca d’informació pertinent i acurada per realitzar els seus treballs d’investigació.