Celebració el Dia Internacional de la Llengua Materna amb recomanacions literàries

Dilluns, 20/02/2017 - Biblioteca Central Xavier Amorós

El Ple pel Català al Camp de Tarragona fa la seva trobada anual a Reus i  s'inaugura l'exposició "A dues veus. Retrats de converses en català"

El dimarts dia 21 de febrer és el Dia Internacional de la Llengua Materna. Per celebrar-ho, a les 19.30 h a la Biblioteca Xavier Amorós es farà un acte públic en què alumnes de català dels centres de normalització lingüística de Reus i Tarragona, Òmnium Cultural Baix Camp i el Servei Lingüístic de la Universitat Rovira i Virgili faran una sèrie de recomanacions literàries d'autors que escriuen en la seva llengua d'origen: àrab, espanyol, lituà, romanès i tailandès.
A continuació, Ester Franquesa, directora general de política lingüística i presidenta del Consorci per a la Normalització Lingüística, inaugurarà l'exposició fotogràfica "A dues veus. Retrats de converses en català", que produïda pel CNL de l'Alt Penedès Garraf mostra testimonis dels participants en el programa Voluntariat pe la llengua. Aquesta exposició es podrà visitar fins al 3 de març.
L'acte forma part de les activitats complementàries de la Gimcana de les Llengües, una iniciativa del Centre de Normalització Lingüística de l'Àrea de Reus Miquel Ventura amb motiu de la Capital de la Cultura Catalana.
Com cada anys aquesta celebració es fa coincidir amb la trobada anual del Ple pel Català al Camp de Tarragona, que enguany es farà a Reus. El director dels Serveis Territorials de Cultura, Jordi Agràs, i la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa, es reuniran prèviament a porta tancada amb els màxims representants dels organismes presents al Ple, a més dels seus representants tècnics. En aquesta reunió es donarà compte de la feina feta per fomentar l'ús de la llengua catalana durant l'any passat a les comarques del Camp de Tarragona.