Brots de narcosocietat

Dilluns, 13/11/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest divendres 10 vam rebre a la Fàtima Llambrich, periodista especialitzada en informació policial i judicial, guanyadora del Premi Justícia 2018 per la seva trajectòria i el seu rigor informatiu per presentar el seu nou llibre Brots de narcosocietat. A la Fàtima Llambrich la reconeixem per veure-la sovint a Tv3.

La Roser Marquès, periodista de TAC12, va ser l'encarregada d'entrevistar-la. Més que sobre el contingut del llibre es va voler centrar en els passos que la periodista va haver de fer per escriure'l.
La Fàtima ens va explicar que tot va començar de manera casual parlant amb un company policia. Després amb la seva inquietud i més trucades a diferents contactes es va trobar amb una realitat de grans dimensions. Haver d'accedir a gent d'un altre entorn, converses dures, la importància de treballar amb testimonis validats, testimonis amb una trajectòria de vida, la visió policial, el risc de totes dues visions, i de tot plegat, extreure'n la visió més real possible.
L'objectiu de la periodista, com ella mateixa va dir, és la de treure la idea, la sensació que tenim de «fàcil» d'aquelles experiències que no hem viscut. No vol tornar als clixés ni als mites sinó reflectir la realitat.
Podem dir que ha estat un plaer tenir a la Fàtima a la nostra biblioteca, i que d'una manera tant planera i interessant ens ha pogut apropar a aquesta realitat.