Actes del 25 de novembre

Dimarts, 28/11/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Les Biblioteques Municipals de Reus es sumen als actes del 25 de novembre, dia internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones. Les biblioteques us oferim una selecció de llibres centrats en aquesta temàtica, com per exemple, Íbamos a ser reinas, de Nuria Varela i I tenia cor de la Livia Motterle. Us fem saber que L'Ajuntament de Reus ha preparat un seguit d’actes per tal que tota la ciutadania que ho desitgi s’hi afegeixi. Per la seva banda, la Generalitat de Catalunya ha fet la seva Declaració Institucional.

L’origen de la celebració d’aquest dia són els fets patits per les germanes Mirabal, tres activistes polítiques assassinades l’any 1960, per ordre del governant dominicà Rafael Trujillo.

Finalment resulta interessant donar un cop d’ull al col·lectiu Novembre Feminista pel seu activisme i dedicació plena a la causa.