Acció poètica. Març, marçot

Dissabte, 02/03/2024 - Biblioteca Central Xavier Amorós

L’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 21 de març Dia Mundial de la Poesia. En motiu d’aquesta celebració, des de les Biblioteques Municipals de Reus animem a totes les persones de totes les edats a apropar-vos a l’univers de la poesia a través de les activitats del març, marçot versos per tot.

Durant tot el mes de març es podrà participar d’una acció poètica, que aquest any commemora els centenaris del naixement de Vicent Andrés Estellés (1924 – 1993) i de les morts d’Àngel Guimerà (1845-1924) i de Joan Salvat-Papasseit (1894-1924) a través de les seves poesies musicades. Es tracta d’una instal·lació situada a la sala central de la biblioteca on mitjançant tres tauletes interactives es podrà llegir i escoltar tot el repertori poètic que ha estat musicat de cada un dels tres autors.

Vicent Andrés Estellés

Àngel Guimerà

Joan Salvat-Papasseit

L’obra poètica de Joan Salvat-Papasseit ha estat profusament difosa al gran públic, sobretot a partir de les musicacions i recitacions de Núria Espert, Celdoni Fonoll, Lluís Llach, Ovidi Montllor, Guillermina Motta, Ramon Muntaner, Teresa Rebull, Xavier Ribalta, Joan Manuel Serrat i Rafel Subirachs, entre d'altres. En canvi la d’Àngel Guimerà és més escassa, tot i que hi trobem la sardana La Santa Espina considerada un himne patriòtic interpretat per la gran Marina Rosell. També Estellés ha estat un dels poetes més musicats en la llengua catalana, i és Ovidi Montllor qui més l'ha cantat. Altres cantants, cantautors o grups que l'han musicat són Paco Muñoz, Celdoni Fonoll, Maria del Mar Bonet, Feliu Ventura, Miquel Gil, Andreu Valor, Joan Amèric, Obrint Pas, i molts d’altres.