99 aniversari del naixement de Gabriel Ferrater

Dijous, 20/05/2021 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Un dia com avui, 20 de maig, fa 99 anys naixia a Reus el poeta Gabriel Ferrater, un any abans que el seu contemporani i amic Xavier Amorós, que va ser, sobretot, company del seu germà Joan Ferraté, (de tota la familia, només el Gabriel va normalitzar l’ortografia del seu cognom).

Una persona que va viure molt intensament, amb una gran curiositat per totes les àrees del coneixement i amb una gran intel·ligència per poder-ne fer progressar unes quantes. Descrit amb desconcert i jutjat amb duresa en el seu moment, a la vegada que admirat i recordat amb molta tendresa pels qui van tenir el privilegi de ser-hi més a prop, atrapa tothom que s’hi aproxima a tavés dels seus versos.

L'acte commemoratiu d'aquest aniversari és la presentació d'un llibre infogràfic a les 7 del vespre a la Biblioteca Central Xavier Amorós.

Gabriel Ferrater: llibre infogràfic és un projecte de la Brida, Cultura d’espais que han fet posible les Biblioteques Municipals i l’Institut Municipal Reus Cultura amb el suport de la Diputació de Tarragona. Es tracta d’un llibre de petit format, de disseny acurat i atractiu, amb moltes fotografies i infografies que actuen com a flashos per a comprendre els principals trets de la seva vida i facilitar una primera aproximació a la seva obra, amb l’objectiu de fer obrir la curiositat i el desig de conèixer qui va ser i què ha representat per a la literatura catalana Gabriel Ferrater, dirigit a un ampli ventall de públic.

En l’acte de presentació intervindran el Regidor de Cultura i Política Lingüística, Daniel Recasens i Anna Figueras, antropòloga, museòloga i sòcia de La Brida, Cultura d’espais, Noemí Llauradó, Presidenta de la Diputació de Tarragona i l'Alcalde de Reus, Carles Pellicer. Comptarà amb l’actuació de Joan Artigas, cantautor de Sant Cugat que ha musicat diversos poemes de Gabriel Ferrater. Cal inscriure’s al correu [email protected]