8a edició de la Setmana de la Natura

Dimarts, 23/05/2023 - Biblioteca Central Xavier Amorós

Aquest dilluns comença la 8a edició de la Setmana de la Natura.
Aquest any el lema és "Restaurem la natura". Malgrat els esforços duts a terme, la pèrdua de biodiversitat encara afecta greument a Catalunya. En els darrers 20 anys, les poblacions de fauna han tingut una davallada del 24% dels seus individus, i el 81% dels hàbitats protegits es troben en mal estat, destacant les zones humides, un dels hàbitats amb més biodiversitat i més degradats de Catalunya.

Aquesta situació mostra la necessitat urgent de restaurar la natura. Per això, la Setmana de la Natura, que dona el seu tret de sortida amb el Dia Internacional de la Diversitat Biològica (22 de maig), inclou el Dia Europeu dels Parcs (24 de maig) i finalitza amb el Dia Mundial del Medi Ambient (5 de juny), servirà un any més per visibilitzar la necessitat d’implicar-nos col·lectivament per mantenir el bon funcionament dels ecosistemes i fer front a la pèrdua de biodiversitat i a la crisi climàtica.

Les Biblioteques Municipals de Reus ens afegim a aquesta iniciativa i us hem preparat un racó amb llibres que parlen sobre aquesta temàtica i en el cas de la Biblioteca Xavier Amorós hem volgut recuperar el patí interior de la sala general i hem "restaurat" l'espai amb plantes per fer-lo més agradable.

Trobareu unes polseres per recordar l'efemèride que podeu agafar lliurement.

Durant la Setmana, podeu seguir totes les activitats que es faran a través de les xarxes socials amb el hashtag #setmananatura. També podeu seguir-nos a FacebookTwitter o Instagram al perfil @SetmanaNatura.